Vigtigt – har du husket at investere i en brandslukker til firmaet?

Hvis du har ansvaret for sikkerheden på en arbejdsplads, eller hvis du er chef, er det vigtigt, du har sørget for, at der er en brandslukker på stedet. Er det noget, der mangler hos jer, kan du læse med i denne artikel for at blive mindet om, hvor vigtigt det faktisk kan være, at man sørger for at have en brandslukker på arbejdspladsen.

Hellere på den sikre side

Det er klart, at der er meget, der handler om penge, når man skal opgradere en arbejdsplads. Cheferne er aldrig interesserede i, at det bliver dyrere end nødvendigt. Men man må aldrig undervurdere, hvor vigtigt det er, at der er en god sikkerhed på arbejdspladsen. En god sikkerhed indebærer blandt andet, at der findes en brandslukker let tilgængeligt, og som alle ved, hvor er. Den er heldigvis rimlig intuitiv at bruge.

En investering for virksomheden og sikkerheden

Det er klart, at der er mange udgifter, der kan anskues som investeringer i et firma, og det er bestemt ingen undtagelse, når det kommer til at købe en brandslukker til arbejdspladsen. Det er langt bedre, at man har en, som man aldrig får brug for i modsætning til, hvis man fik brug for en, og den ikke var der.

En sikkerhed for dine medarbejdere

Som ansat skal man altid føle sig sikker ved at møde ind på arbejdet. Er du chef eller sikkerhedsansvarlig ligger det på dine skuldre at sørge for, at sikkerheden er i orden. Der er hvis ingen, der i tvivl om, at ild kan være enormt skadeligt, og at det kan gå enormt hurtigt, når det først begynder at sprede sig. Derudover er det klart, at der altid skal være lette udgange at komme ud igennem. Det kan være, at du skal i gang med at kigge efter en brandslukker allerede i dag?